Friday 11 October 2013

Bremenis

Ja siin me oleme!

8.oktoobri hommikul kell 5.05 sõitsime liinibussiga ilma viperusteta Tallinna lennujaama, sealt Ryanairi odavlennuga Bremenisse.
Bremenisse jõudsime saksa aja järgi 10.55.Saksamaa võttis meid väga hästi vastu, ilm oli soe ja ilus. Bussijuht Thomas leidis meid ilma viperusteta üles ja edasi 10 minutit sõitu kesklinna ning kohe alguses tund aega vaba aega. Igaüks läks oma suunas elamusi saama või shoppama.

Bremenis olid palmid, mida me esmakordselt otse Küprosel nägime.  See on siis meenutus meie esimesest reisist.

Aga mõned faktid:
Bremenis on 540 000 elanikku ja moodustab iseseisva liidumaa. Ajaloost peaks mainima seda, et 1260 a. sai Bremenist hansalinn.

Linna keskväljaku nimi on Marktplatz - turuplats- selle lähedal olevad hooned räägivad ajaloost ja imetledes raekoda ning keskplatsi võib mõelda, et see oli tüüpilise hansalinna moodi kaupmeeste keskus ja ja mis me näeme - kõige ehtsam turg on siin kohe väärikate vanade hoonete kõrval. Ja turg tähendab kauplemist juur- ja puuviljade ja lillede ja liha ja kalaga ja mis kõigega veel.

Sellelt turul leidsime mingid imelikud viljad,
mis osutusid värsketeks viigimarjadeks.
Polnud varem selliseid näinud.

Aga tagasi Marktplatzi - siin on veel mida imetleda. Koos raekojaga kuulub UNESCO pärandisse ka Rolandi kuju. Raekoda on keskajast säilinud imeilusa fassaadiga ja sõjast puutumata jäänud. Rolandi kuju on üle 600 aasta vana ja vabaduse ja kauplemisõiguse sümbol. Rolandi kuju ees oli valge klaver ja keegi mängis seal. See muusika, raekoda, mille kõrval kohe võimas St Petri kirik, tekibki selline turisti meeleolu. Sa oled kohal, kuskil kohas, on tunne, et ajalugu on siit läbi käinud ja rõõmustad, et oled siin ja just praegu.

St. Petri Katedraal. Väga võimas, väga eriline varajases gooti stiilis kirik 13.sajandist araabia mõjuga. Kaks torni kõrguvad linna pilti ja selline kirik ei jäta küll kedagi ükskõikseks. Panime oma küünlad, hing rahul. Giid soovitas ka torni ronida 98 meetrit kõrgel, 265 trepiastet ja poisid käisid üleval ära.

Katedraali kõrval oli armas aed Bibelgarten: piiblis olevat nimetatud üle 120 taime ja umbes 60 on siin aias olemas, silt juuures, kust sa nad piiblist leiad. Kes ei usu, piibliraamatud olid ka kohe saadaval ja vaata üle.